Stockholm 2008-06-10
Cykeln står fortfarande helt isärskruvad där hemma och väntar på både omsorg och reservdelar. Vurpan på Sviestad är den hittills dyraste i min karriär och jag hoppas den så förblir. Det är billigt det här med racing, eller inte…

Tack vare företaget Forklift Attachment AB ser det nu ut att kunna reda upp sig. Företaget med Tobias Levin i spetsen har lurat i bakvattnet ända sedan förra året och valde nu alltså att hoppa på tåget som sponsor, vältajmat och självklart mycket uppskattat!

Utöver Forklift vill jag även passa på att tacka min gode vän och märkeskollega Richard ”Cool Rille” Magnusson som även han drar sitt strå till stacken för att jag ska ta mig till start. Rille har via sina kontakter sätt till att reducera reparationskostnaderna avsevärt. Tack Rille!

Återigen kan jag konstatera att kontakter är a och o, helt avgörande i många lägen faktiskt.

En helt annan händelse jag vill informera om är att vi veckan innan SM-tävlingen på Sviestad ställde upp cykeln i bänk för att kräma ur lite fler hästkrafter. Mattias på Motorbolaget lyckades locka fram hela 14 nya hästkrafter!!!


Matte, här vid bromsbänken på Motorbolaget i Linköping, är en mästare på att plocka fram det där lilla extra ur maskinerna.

Från mina 168hk i originalutförande landade vi på hela 182 bakhjulshästar när vi var klara! Helt otroligt och en klart märkbar skillnad på banan! Det känns riktigt bra med tanke på att nästa drabbning är på Finsk mark (Alastaro), där vet jag av erfarenhet att det kommer krävas lite extra för att nå framskjutna placeringar. Finnarna är hårda på hemmaplan vill jag lova…

Nu känns det som att jag har lite medvind i seglen igen och med segern senast färskt i minnet är jag minst sagt sugen att sitta upp bakom styret igen och visa vad jag går för!

För mer information om vad Forklift Attachment sysslar med klicka vidare här >>

Tack för nu!
/Tompa

Tillbaka till start>>